Bästa botemedlet mot celluliter

Att missköta sin träning är ett effektivt sätt att skaffa sig de retliga groparna på rumpa och baksida lår. Att bege sig ut på fjällvandring är den första aktivitet som gjort att jag sett en markant minskning av de små rackarna. Trots att jag går på Friskis&Svettis 3-4 gånger i veckan och ser till att jag går minst 10 000 steg per dag märkte jag ingen skillnad på hudens släthet förrän efter vår vandring i Arjeplogsfjällen.

Hur träningen går till? Packa en ryggsäck med en vikt som motsvarar ca 1/3 av din kroppsvikt (var rädd om rygg och knän), ta på ett par stabila kängor och gå backe upp och backe ner i åtta dagar, helst i snö, myrmark eller något annat undansjunkande underlag för att få bästa möjliga träning. Ta da - inte nog med att groparna reduceras markant, du blir dessutom fastare i hela kroppen, går ner lite i vikt och blir genomgående starkare och stabilare i kroppen. Jätteenkelt! Tja, nästan i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0