Dagens märklighet

Att frivilligt betala för att införskaffa en tortyrmaskin är bra konstigt bara det. Även om det till viss del kan förklaras med att inköpet faller in under kategorin "shopping"...

Att däremot regelbundet utsätta sig för denna maskin som drar ut kroppsbehåringen med rötterna måste tillhöra topplistan på galenskaper! Det är ju inte så att dessa stackars hårstrån hindrar mig i tillvaron genom att jag trasslar in mig så att jag faller och stukar tummen. Eller att de måste läggas upp på rullar varje kväll. Nä, vi snackar några stackars millimeter av hår. För dessas skull tar jag till tortyrredskapet med jämna mellanrum. Ryck! Inte ett strå (eller, aj, hårsäck) får finnas kvar när jag är klar.

Jag kan inte låta bli att undra vad som gick fel under evolutionen? Var är mutationen som kan ligga till grund för denna tvångsmässiga självstympning? Jag har svårt att tro att det verkligen är frivilligt beteende i grund och botten. En genetisk defekt skulle däremot kunna förklara ett och annat.

(Inte för att jag har någon som helst kroppsbehåring, Det är en rent hypotetisk fundering..!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0