Nedräkning till nästa äventyr

En och en halv vecka kvar till nästa expedition. Det känns rätt märkligt att börja gå igenom utrustningslistan för tredje gången den här sommaren - det är ju trots allt bara ett par veckor sen vi kom hem från Sarek! Jag har inte fått så mycket information än, men det kommer att bli en del nyheter under vandringen. Och med tanke på att det är en bergsguide som håller i kursen så kommer jag säkert att lära mig massor som gör stackars sambon grön av avund.

Den stora frågan är dock - hur i hela friden jag ska kunna ta mig fram utan att ha ihjäl varken mig själv eller någon annan deltagare på kursen med sådana här mojänger på fötterna? Om jag genom ett under lyckas hålla piggarna borta från alla vitala kroppsorgan finns ju alltid risken att någon garvar ihjäl sig när jag hjular ner för en bergssluttning med armar och ben spretandes åt alla håll och kanter.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Nu förstår jag inte. Säger man inte att ett gott skratt FÖRLÄNGER livet?

2008-08-24 @ 20:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0