Jag ska bara....

Jag ska bara sätta den sista mattetentan, sen ska jag:
* ägna mer tid åt mina vänner
* komma iform igen
* satsa på karriären
* få ordning på garderoben
* damma av mina språkkunskaper
* baka
* planera jul och nyår
* vara mer aktiv under min fritid
* pyssla mer
* lära hunden några nya trix
* planera flytten till vårt hus
* resa mer
* ... osv.

Jag går alltså på fullaste allvar omkring och tror att jag ska hinna med allt jag vill göra bara jag nitar den där eländes matten. Sannolikheten att jag verkligen ska fixa tentan framstår genast som ytterst begränsad eftersom jag redan nu får ett orimligt svar på ekvationen som beräknar mängden ledig tid (tillgänglig tid minus beräknad tidsåtgång för valda aktiviteter). Hade jag verkligen lagt så mycket tid på matten som jag tror att jag kommer att få över skulle jag inte behöva resa till Lund igen.

Men, när jag matteinstitutionen stämplat ett G på min tenta kommer aaaaaaaalla mina drömmar och mål att gå i uppfyllelse!

Jodå, realist är jag också!


Kommentarer
Postat av: Sambon

Du är söt ! Puss på dig ! :-)

2008-12-13 @ 22:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0