Kom an katten, det svänger!

Nyårsafton 2008 tillbringas med pappas dansband i bakgrunden. Spelningen vi lyssnar på ägde rum för omkring tjugo år sedan i en bygdegård i ett mindre norrländskt samhälle. Pappa skyller på att hunden är rädd för nyårsraketerna och skruvar upp volymen lite extra. Sambon ställer in sig så mycket han bara kan genom att bredspackla strukturtapet i svärföräldrarnas kök samtidigt som han berömmer svärfars många talanger och goda musiksmak. (Han blev visst nervös över att höra om det stora mågtest han ska genomföra innan något bröllop kan bli av...)

Vi är uppklädda till tänderna, eller snarare - byxorna har målarfärg på sig och vi har tapetrester i håret, men vi har varsitt glas hemmagjort körsbärsvin i näven och det luktar förföriskt från spisen. Lite annorlunda nyårsafton, men vad gör det?

Gott nytt år kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Gott nytt år på er, ni har alla förutsättningar för ett lyckat år framför er!



Kram!

2009-01-01 @ 13:46:03
Postat av: comvidare

Det glädjer mig att mitt hem är nästa anhalt. Jag har ett golv som ska läggas. En tapet som ska rivas. Och en blomma som ska planteras om.



Och jag tänker inte straffa er med hemmagjort vin!

2009-01-01 @ 22:48:00
URL: http://comvidare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0