Skakningsrapport

Nu kan jag sätta upp en jordbävning på min meritlista.

Tisdagsmorgonens stora snackis var förstås skakningarna i skåne. De flesta nyvakna stackare vid hotellfrukosten hade väckts av en gungande säng, en dam vid bordet bredvid hade visst hört på radion att det var en jordbävning.

En kille i tentasalen berättade högt och tydligt om hur han hade kastat sig ur sängen, ryckt på sig kläderna och rusat ut på gatan - för att upptäcka att ingen annan gjort det...

Min egen upplevelse var något annorlunda. Innan jag hunnit ur sängen (kl 06.20) skakade hela hotellet. Tänkte först på alla dessa rackarns byggnadsarbeten, men när jag insåg att klockan fortfarande var natt så tänkte jag i mitt nymorgnade tillstånd att det bara kunde varit ett jordskalv. Men, det krävs mer än ett svajjande golv för att jag ska stiga upp frivilligt vid den tiden på dygnet.

En halvtimme senare, på väg ner i hissen, mötte jag en byggarbetare som klev på ett våningsplan under mig. I samma sekund som jag såg honom blev jag helt säker på att min första instinkt varit korrekt, och det var jag ända tills han började prata om att han blivit livrädd av skakningarna. Att hjärtat nästan stannat på honom. Det var alltså inte han som var orsaken till skakningarna. Jaha.



Nu var ju epicentrum några mil bort, men jag kan inte för mitt liv begripa hur dessa små vibrationer nästan orsakat panik på sina håll. Det skakade ju faktiskt inte mer än vad det gjorde när de la ny asfalt vid sjukhuset mittemot vår lägenhet.

Kommentarer
Postat av: Sören

Först trodde jag att det var magen som kurrade. Sen förstod jag att det var en jordbävning. Det skakade så mycket att jag nästan spillde mjölken jag drack. Mina tankar går ut till alla andra offer som jag...

2008-12-19 @ 18:28:53
URL: http://pussypalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0