Vad som får mig ur balans

Jag börjar bli en blödig rackare när det gäller min lilla fyrbenta vän.

Det kan ju verka rimligt att jag vid det här laget skulle blivit härdad efter allt ompysslande av en hund som blivit biten mer än en gång. Och som dessutom har skaffat sig fler stygn än jag själv gjort. Men, nej.

När det skulle sys vid Kennys öga blev jag sådär kokande varm som man blir innan fritt fall i golvet. Fick sätta mig.

Igår var det inget blod och bara ett litet sår. Däremot hade vi en hund som hade ont och en veterinär som skulle spola rent där i såret och analsäcken. Allt gick tipp-topp så länge jag höll Kenny. Jag funderade mest på vad slutsumman för hela kalaset skulle bli - akuttid på helgen på djursjukhuset är inte gratis, så mycket hade jag hunnit uppfatta under timmarna i väntrummet. Men sen, när allt var klart och jag fick de sista instruktionerna började jag toksvettas. Blev alldeles svettig i ansiktet och var förmodligen blek som ett lakan också.

Jag vill ju gärna tro att det var räkningen som fick mig svimfärdig, men jag tror inte att jag kommer undan med det. Eftersom jag tar stygn både på hund och husse och sköter om alla möjliga sår utan minsta yrsel var det nog ett klokt val av mig att inte bli veterinär. Att dagligen svimma på jobbet hade inte varit någon höjdare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0