Nu ska ni få höra!

Idag har vi shoppat ett hus! Köpekontraktet är undertecknat.

Att det skulle vara så lätt att sätta sprätt på så mycket pengar hade jag aldrig kunnat gissa. Jag har bara skrivit mitt namn på papper efter papper och vips så kommer banken att betala ut en rejäl slant till säljaren. Själva får vi ett hus. (Rent tekniskt är det ju bankens hus, men vem bryr sig om sådana petitesser!??)

Kenny får en stor tomt med tillhörande rådjur och vi får vårt drömhus. Inflyttning i februari. Känns helt overkligt!



Dags att sluta dagdrömma och ägna mig åt att hotta upp lägenheten inför visning nummer två. Gårdagens spekulanter var tydligen imponerade över det fina skick som lägenheten är i och vissa av dem skulle återkomma idag. Håll tummarna för en stenhård budgivning!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stort grattis till er tre. Att banken äger huset glömmer man väldigt fort. Vi blir påminda 4 ggr/år då avbetalningen ska ske + en massa ränta på det. Spelar roll, det är ju vårt hus och när ni fått möblerna på plats så är det ert hus. Vilken härlig tid ni har framför er. Kram reese med matte och husse.

2008-12-08 @ 17:31:39
Postat av: Anonym

Grattis! Vad skönt att det gick bra med pappren. Antar att jag får höra detaljerna sedan :-)

...Och nu när andra visningen är över vill jag påminna om lördagens besök av matte-coachen och att hon förväntar sig att du har varit flitig på att räkna i veckan :-)

/Kram!

2008-12-08 @ 21:22:11
Postat av: comvidare

Bara att gratulera. Saken är biff. Skeppet är i hamn. Gröten är kokad. Slanggurkan är böjd. Japp.

2008-12-09 @ 21:48:51
URL: http://comvidare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0