Varför jag är den av oss som packar bilen

Det finns en anledning, kära vänner.

Jag tar ett exempel. Vi stylar vår lägenhet inför visningarna och sambon lägger in allt som inte behövs i förrådet. Eller det mesta i alla fall, det var ett och annat som inte fick plats. Några dagar senare kommer jag ner i förrådet för att hämta upp en väska, för att kunna packa inför min Lundautflykt. Vad skådar då mitt norra porslinsöga? Jo, ett överstigligt berg av prylar. Det är inte ens möjligt att öppna dörren till förrådet utan att bli dränkt av kartonger, påsar, sopsäckar fulla med prylar och sovsäckar.

Väskorna? Jo, de har sambon fiffigt nog lagt längst in, under allt annat.

En sisådär 80 (!) minuter senare har jag lyckats få fram en väska och lagt tillbaka alla prylar i förrådet igen. Jag har då fått plats med betydligt mer saker innanför nätdörren, och det är dessutom sorterat så att det vi kan tänkas behöva numera finns närmast dörren...

Det är anledningen!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men du var väl rätt duktig på Tetris en gång i tiden med? :-) Har du provat utmana sambon i "Competetive Tetris"? Jag vet em jag skulle sätta en slant på! :-)

2008-12-18 @ 17:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0