Kost(o)vanor

Köpte senaste numret av IFORM och kunde läsa varför jag ofta får en svullen och uppbåst mage. Stackars lilla mage, vad jag misshandlar den...

Jag har haft fördelen att inte behöva bry mig så mycket om vad jag stoppar i mig eftersom jag inte lagt på mig så lätt, men det har gjort att jag inte varit så snäll mot kroppen som jag borde varit. Jag har många många dagar ätit sen frukost och sedan ingenting förrän en jättemiddag på kvällen. Snacka om chock för mage och tarmar!

Dags för bättring!
Från och med nu blir det mindre portioner, vid fler tillfällen under dagen. Dessutom ska jag tänka på att få i mig mellanmål både på förmiddag och eftermiddag, även om det inte blir mer avancerat än en frukt.
Jag ska också öka intaget av grönsaker och andra nyttigheter, så att jag säkert får i mig alla ämnen som kroppen behöver. Det är ju bara att inse, jag är inte 20 längre, dags att sluta misshandla och slarva med den kropp som ska ta mig igenom resten av mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0