Struktur

Det första på listan tillhörande fas 2 är att få bättre struktur.

Jag och sambon har gjort upp ett schema över veckan, som ser ungefär lika ut från vecka till vecka. Vi har bl.a. fyra dagar/kvällar med träning. Här ingår också att hålla ordning på mattiderna så att vi har energi att träna och inte äter så sent att det stör nattsömnen. Vi måste också ha tid att varva ner på kvällen, speciellt som vi båda kommer att har mycket att göra under en tid framöver.

För min egen del ska vårt gemensamma schema kompletteras med lite ordning på min dygnsrytm. Jag har alldeles för lätt för att vända på dygnet så att jag inte får någon ordning på någonting. Jag är fortfarande inne i en fas där jag knappt kan sova på nätterna, vilket gör att jag inte orkar plugga så mycket som jag planerat. Jag har heller inte tillräckligt med tid eftersom jag inte lyckas välta mig ur sängen förrän nära nog halva dagen gått. Dåligt. Så kan det inte fortsätta!!!

En bra dag ska alltså innebära att jag vaknar och kliver upp när sambon går till jobbet. Går med hunden och äter frukost. Studiepass. Lunch och ny promenad. Studiepass tills sambon kommer hem igen. Sedan träning eller annan aktivitet.

Vad är problemet? Det låter ju hur lätt som helst!?! Det är för bövelen bara att ta ett stadigt grepp i nackskinnet och sätta fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0