Inte som andra

Vi är visst inte riktigt kloka min sambo och jag. Min syster kallar mig för kamel (eftersom jag bär en ryggsäck som "väger nästan lika mycket som jag själv") och alla som vi mötte, när vi besteg Skuleberget med ryggsäckarna på och med hunden skuttandes på sidan, tittade på oss som om vi var dumma i huvudet på riktigt . (Om man inte känner till stället så är sträckan ca 600 meter och toppen är belägen 295 m.ö.h, så "stigen" är rätt så brant...)





När vi kom upp var det ett par som vågade fråga vad vi egentligen höll på med. Jag svarade något i stil med att det var bra träning. Eftersom det inte verkade minska deras övertygelse om att vi var fullkomligt galna fick jag förklara att vi gick Höga Kusten-leden och tog oss en avstickare upp på berget. Det övertygade dem inte heller, men de bytte snabbt samtalsämne.



Eftersom jag har en kompis som skulle "se sig omkring" och därför sprang hela leden (13 mil) en fredagkväll till söndag eftermiddag så vill jag nog ändå inte påstå att det är vi som är galna.

Inte de som är mest galna i alla fall.


(Vi blev erbjudna att lämna ryggsäckarna på centret vid bergets fot, men gick upp med dem i alla fall)

Ok. Knäppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0