Jag blev antagen!

Stackars sambon blev först jätteexalterad och sprang i full fart iväg till kitförrådet för att plocka fram allt jag kommer att behöva. Sen kom han på att jag skulle göra alla dessa roliga saker utan honom, då blev det inte alls lika roligt längre.

Jag blev antagen till en 15 poängs friluftsutbildning med fokus på ledarskap och lärande. I kursplanen ingår en dryg veckas vandring och klättring i Kebnekaiseområdet (vi skulle ha med bl. a. stegjärn och isyxa, så det kan nog bli både glaciärer och toppbestigningar). Det ingår också en långhelg paddlandes kajak i Stockholms skärgård och, om isen hinner lägga sig innan terminen är slut, en tvådagarstur på långfärdsskridskor. Det kommer att bli hur kul som helst! (Och lite läskigt - jag måste nog öva på att slå runt i kajaken innan den turen...)



Jag kommer säkert att lära mig massor på den här kursen och få massor av nya upplevelser. Men det viktigaste av allt - jag kommer att spöa sambon i antal tältnätter i år! Han kommer inte ha en chans att komma ikapp, men eftersom han pushat mig ut i naturen får han skylla sig själv. Fortsätter det så här så kommer jag väl snart knappt att gå att ha inomhus längre...

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Grattis, vad roligt!!! Förstår att en viss herre blev lite avis där ;-)

2008-07-21 @ 10:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0