Ju mer regn desto bättre?

När jag var i sådär 10-årsåldern hade jag en kompis som gillade samma knäppa sak som jag - att vara ute när det regnade tills vi blev alldeles dyblöta. Vi hade t.o.m. speciella kläder på oss när vi gick ut, likadana kjolar fast i olika färger och ett linne till det. Ju mer det regnade desto bättre. Vi brukade ställa oss under mynningen på takrännor så att vi blev absolut genomvåta - vi var nog ute i timtal. Det hela avslutades med att vi, kalla och blöta, tog ett varmt bad i badkaret.



En dag som idag längtar jag verkligen efter ett badkar för att kunna köra en favorit i repris!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Elsa tittade ut på regnet som vräkte ner och föreslog, i rätt entusiastiska ordalag, att vi skulle gå ut i ösregnet med stövlar och paraply i högsta hugg. Ett kort ögonblick övervägde jag det, men la mig med en bok istället. Mamma=tråkig.

2008-07-12 @ 17:32:00
URL: http://comvidare.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Jag brukade alltid ställa mig under de små björkarna och skaka ner allt vaten på mig. Det blev man jätteblöt av också :-)

2008-07-13 @ 21:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0