Katastrofala omslag

När vi under vandringen passerade Kustladan (styrdanshak i Västernorrland) kunde vi inte motstå frestelsen att närmare granska alla dansbandsaffischer som tapetserade anslagstavlorna där. Det är nämligen en klart underskattad sysselsättning! Just nu verkar det i dansbandsbranschen vara trendigt med lite country-inspiration och även om man inte vill gå hela vägen med broderade skjortor och hatt så verkar många ha snappat upp skinnbyxorna med knytning av korta skinnsnören, i sidan av byxbenen, hela vägen från midjan och ned. Dessa byxor kan förutom ovan nämnda skjortor även kombineras med svart kavaj, på ett mycket käckt och fräckt sätt.

Jag ryser - och då menar jag inte av välbehag.

Flera av dem kommer inom några år att platsa på den här riktigt roliga sidan, varifrån jag också stulit denna underbara bild som inte saknar likheter med affischerna vid Kustladen, även om jag saknar snörningen på byxorna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0