Ovant beteende

Vaknade av mig själv vid kvart i åtta imorse. En lördag morgon. Pigg var jag också!

Det här märkliga beteendet har upprepat sig vid flera tidigare tillfällen. Jag har vaknat tidigt på morgonen och varit utvilad. Som grädde på moset har jag dessutom överraskat mig själv med att kliva upp ur sängen bara en liten stund efter att jag vaknat. Det hela har varit så onaturligt för mig att jag inte hämtat mig ordentligt från chocken förrän långt fram på dagen.

Eftersom dessa konstigheter och udda beteenden inte på några sätt är normala för mig har jag funderat mycket på vad som kan vara orsakerna. Jag har uteslutit faktorer som den tidiga morgonsolen som står mot vårt sovrumsfönster och påverkan av mediciner som jag inte tar. Jag har även uteslutit sambons påverkan på mina vanor. Inget ansvar kan heller läggas på hunden, eftersom han är minst lika morgontrött som jag.

Jag har bara hittat en förklaring som är trovärdig. Åldern. Det är bara att inse att jag snart kommer att sitta uppe med kaffekoppen redan vid fyratiden, ivrigt väntandes på att tidningsbudet ska komma med morgontidningen. Ja, jösses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0