Personligt rekord!

Vissa dagar känns benen piggare än andra dagar! Efter tre dagars vila har mina ben äntligen förlåtit mig för benpasset och löprundan dagen efter. Maken till långsura ben får man leta efter. Länge. 
Idag var de däremot så pigga att jag slog mig själv med häpnad och presterade ett personligt rekord på milen - en sänkning på ca tre (!) minuter. Det känns helt galet, speciellt som vi har slarvat en del med träningen de senaste veckorna. Men nu är det inte långt kvar tills jag kommer under 50 min på dessa tio små (men ibland vansinnigt långa) km.

 

Undrar om inte sambon börjar bli lite nervös över mina framsteg? Han borde bli orolig för att jag snart kommer att kunna ge honom en match i spåret. (Jag vill hemskt gärna tro det i alla fall, så snälla - det får jag väl?)

Hunden däremot blev så glad att först slickade frenetiskt på mina svettiga ben, varefter han i glädjeruset övergick till att jucka mot mina ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0