Självmord på löpande band

Man ska ju normalt vara snäll mot djur av alla de slag, men det finns insekter som jag inte har det minsta förbarmande med. Flugor är ett exempel, myggor ett annat och vi ska inte ens tala om fästingarna (de förbannade parasiterna eldar jag upp!).

Just nu går jag runt i lägenheten och flinar nöjt åt alla bananflugor som i mängder frivilligt dränker sig i min uppriggade fälla. Varje gång jag går förbi så är det fler som fallit för frestelsen. Men se, det har de gjort för sista gången!
Fast jag funderar lite på om de egentligen är självmordsbenägna kryp eller om jag är en ond svekfull själ som lurar dem i fördärvet? Hur som helst är det inte något som jag tänkter ligga sömnlös över.

(Tricket är att lösa upp lite sirap eller socker i t.ex. äppelcidervinäger och ställa blandningen framme i en öppen flaska eller skål. Droppa i en eller två droppar diskmedel för att bryta ytspänningen och Voila! - problemet löser sig själv)

Kommentarer
Postat av: lova

tack för tipset =)

2008-07-17 @ 13:49:35
URL: http://nolim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0