Svårt var det

Vissa saker förväntar jag mig att få leta länge efter innan jag hittar precis det jag vill ha. Det är ok. Det finns ju med i beräkningarna innan jag sätter igång.

Andra saker förväntar jag mig att hitta i den första butiken jag går in i. Direkt. Det är bara att gå in och hämta och betala på vägen ut.

Idag gick jag nästan bet på att hitta det jag skulle. Det borde varit enkelt. Kategori två - alltså snabbt avklarat. Något annat fanns inte i min lilla värld. Jag letade efter en vara som finns i massor av olika utföranden i de flesta hem. Jag ville ha enfärgade, lite större och av ganska bra kvalitet. Jo då. Det tog mig nästan fyra timmar och åtskilliga butiker i flera kommuner innan jag hittade det jag skulle. Med blåsor på fötterna var jag på väg att ge upp, men som ett sista desperat  försök gick jag in i en affär jag egentligen inte trodde på. Där hittade jag dem. Äntligen. Dagens jakt blev inte utan byte.

Vad jag letade efter?

Servetter

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Wow, hittade du dem till slut? Grattis! ;-)

2008-07-13 @ 21:08:28
Postat av: Softshell

Servetterna är avklarade! Äntligen! Fast då kom nästa problem - att hitta omslagen till festhäftet i rätt nyans. Eller åtminstone i sån nyans att de fungerar ihop. Lättare sagt än gjort. Suck!

2008-07-13 @ 23:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0