Den där solen...

... och min genomskinligt vita hud kommer inte helt överens. När vi kommit hem från Hasseludden köpte vi med lite mat och åkte till vårt picnickställe på en klippa en bit ovanför viken. Det här med solskyddsprodukter passerade genom min hjärna, men eftersom det var så sent på eftermiddagen och vi bara skulle vara ute en kortare stund försvann alla sådana tankar igen. Dumt.

Jag brände mig såklart.

Igår investerade jag lite krämer från Oliv och Lumene - solskyddsfaktor 30 till ansiktet, 25 till kroppen och en efter-sol-kräm. Och cerat från Nivea i faktor 25. Och en solhatt. Kan ju inte hålla på att fördärva den stackars huden. Kommer att se ut som ett russin vid trettifem om jag inte skärper mig. Det är ju trots allt solen som till 90% står för ålderstecken såsom rynkor och pigmentfläckar. För att inte tala om risken för cancer. Nä, nu ska här banne mig bli bättring!

284952-24284952-25284952-26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0