Det här med kroppen

Är egentligen ganska nöjd med kroppen numera. Jag bryr mig inte om att jag väger ganska många kilo mer än vad jag gjorde när jag vägde som minst. För det är ju faktiskt inte vikten utan formen som man ser. Det jag tyvärr har är lite extra vaddering mellan midjan och höften som jag gärna skulle vilja bli av med. Jag kommer inte överens med det partiet av kroppen.

I min "operation storstädning" ingår ju att jag ska bli starkare, få bättre kondition och en fastare kropp. Har sedan en tid tillbaka dragit ner på fettet i maten, småätandet och på portionsstorlekarna samtidigt som jag tränar minst fyra gånger i veckan. Visst har det märkts lite skillnad, men det är först nu som det känns i kroppen som att det går åt rätt håll.

Jag började ju i förra veckan med att förlänga morgonpromenaderna och, i mån av tid, även eftermiddagspromenaderna. Nu går vi 70+ minuter varje vardagsmorgon, i ganska raskt tempo. Det är verkligen jätteskönt och känns som att kroppen mår bra av det!

Det kanske är det som krävs? Att göra det lilla extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0