En rosa pulsklocka

Har tillslut (det tog inte ca 3 veckor utan åtminstone 2 månader) fått premien som följde med en provprenumeration av IFORM - en ljusrosa pulsklocka. Bäbisrosa faktiskt. Inte jättevacker, utan plastig. Och ljusrosa. Testade den på morgonens promenad. Resultatet var visst att på 67 min med en genomsnittspuls på 66% av maxpulsen så förbrände jag 22 gram fett. Det innebär att jag kommer att förbränna ett (1) kg fett om jag gör drygt 45 sådana morgonpromenader. Räknar man istället på kalorierna och säger att jag måste förbränna ca 7500 (kilo)kalorier för ett kilo fett så skulle det då ta mig knappt 18 morgonpromenader, enligt kalorimätningen på klockan. Ha ha. Det kallar jag pålitlig utrustning!

Men pulsmätningen kanske överensstämmer med verkligheten...?

Kommentarer
Postat av: Cammi

Jag tror att det stämmer bra överens med verkligheten, har själv tränat med pulsklocka & tkr att träning/motion känns mkt roligare när man kan se en summering av det :)

2008-05-20 @ 12:16:36
URL: http://carpediiiiem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0