Ett litet benpass

Det där benpasset visste var det tog. Jag har nog aldrig svettats så mycket under ett styrketräningspass förut. Idag, två dagar senare, har jag träningsvärk. Speciellt på insidan av låren.

Till gårdagens morgonpromenad hade inte träningsvärken börjat ge sig till känna så jag kunde hålla ett ganska högt tempo - medel 73% av maxpuls under 74 min. Imorse däremot  blev det ett långsammare tempo - mina lår ville inte alls veta av samma tempo. Det blev en lugnare runda på 64% av max och 80 min. Faktiskt skönt att ta det lugnare när det är så varmt ute!

Märkligt det där. Ofta är det riktigt fint och varmt i maj, för att sedan bli sämre väder under sommaren. Det är rätt stor kontrast nu mot för min födelsedag för ganska många år sedan. Då hade det kommit några decimeter snö till mitt kalas. Det var bara jag och en killkompis som ville ut och leka i snön, alla andra var visst redan less på snö - så där i slutet av maj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0