Första klassens svin

Hyrde under ett år en lägenhet i andrahand i Uppsala av en snubbe från Libanon, jag skulle inte hyrt av honom. Dumt. Han tog ut för mycket i hyra och behöll depositionen. Trots besult av hyresnämnden att han ska betala tillbaka omkring 20 000 kr plus dröjsmålsränta vägrar han betala. Kronofogdemyndigheten kan heller inte göra något eftersom de misslyckats vid utmätning. Det svinet har pengar, det vet jag, men smiter ifrån allt vad ansvar heter. Blir förbannad bara jag tänker på honom! Djävla as!

Om man skiter i allt vad samhället heter och bara drar på sig mer skulder hela tiden samtidigt som alla inkomster är svarta så kan man enkelt lura av laglydiga personer pengar. Det har gått över två år sedan jag flyttade därifrån, men har inte fått tillbaka en enda krona. Hyresgästföreningen säger "tyvärr, men det finns inget du kan göra"

Ibland önskar jag att jag kände några stora starka typer i skinnvästar som kunde ta sig ett allvarligt snack med det där satans rövhålet, men tyvärr håller jag mig på rätt sida av lagen. Det har kostat mig en slant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0