Joggande tanter

Vi brukar möta någon av dem ganska ofta när vi är ute på promenad, jag och Kenny. Jag kan inte placera vilket ursprung de har, men de är kanske 55-60 år gamla. Den ena joggar i jeans och en vanlig jacka. Den andra hade idag blus, kavaj med axelvaddar och uppvikta manchesterbyxor. Båda har dessutom vanliga tygskor på fötterna. Inte ett spår av träningskläder, men de är ute i alla fall och springer. Eller nja, springer och springer - det går inte så mycket fortare än mitt eget gångtempo - men de gör det. Motionerar. Sköna små damer, jag blir glad när jag ser att de inte gör så stor affär av det här med träning. Det viktigaste är ju faktiskt att man verkligen utför sin motion, resten spelar ju inte så stor roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0