Mindre roliga kontroller

Det finns ju vissa saker som man bör kontrollera när det gäller hälsan, vissa av dem är mindre trevliga än andra.

Tandläkaren undviker jag så länge jag kan (är nog omkring 2 1/2 år sedan jag var där sist) - jag tycker att det är vansinnigt obehagligt att ha någon som gräver mig i munnen. Allt de stoppar in i munnen spottar jag ut för att inte kräkas. Usch.

En annan sak som jag också undvikit i ett par år nu är det gynekologiska cellprovet. Vet att jag bör få det gjort, men jag har ju varit vansinnigt upptagen i ett par år...

Fick nyss en ny kallelse och imorse var det faktiskt dags. Jag lyckades pallra mig dit den här gången. Jag vet att det är bra att kolla upp saker och ting ibland, men det är helt sjukt vad utlämnad man är där i gynekologstolen med benen i vädret. Försöker göra allt för att inte tänka på vad de faktiskt gör. Hade inte barnmorskor varit ett så genomvänligt "folkslag" hade jag aldrig gått dit, oavsett vad kostnaderna blivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0