Så tuktas ett svin?

Imorse postade jag nycklarna, tillhörande lägenheten jag hyrde i andrahand, till hyresvärden. Tillsammans med nycklarna finns ett förklarande brev där det bl.a. står att svinet i fråga hyrde ut lägenheten utan tillstånd och att han dessutom tjänade ganska mycket pengar på deras lägenhet. Jag lade också med kopior på hyreskontrakt och beslutet från hyresnämnden. Jag vet att de har för vana att vräka sådana som hyr ut i andrahand utan att ha skaffat tillstånd. Tyvärr är jag inte säker på att han har kvar lägenheten, men med tanke på hur många betalningsanmärkningar han har så riskerar han nog inte att ge upp den. Jag håller tummarna för att han åker ut med huvudet före! Något straff ska svinet ha, han ska inte jävlas med mig och förvänta sig att jag bara ska tacka och ta emot.

284952-19

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0