Charmoffensiver

De tre systerdöttrarna har inlett en stenhård kamp om vem som ska ligga bäst till hos den yngre mostern. Mig alltså. Den äldsta (nyss fyllda fem år) har länge haft en topplacering efter att tidigt ha jämfört mig med ingen mindre än Miss Universum och nu senast blev jag dessutom utsedd till favoritmoster (visserligen inte på egna meriter utan på grund av sambons uniform, men det har mindre betydelse). Sammanfattningsvis en stark inledning av henne.

Mellantjejen (4 1/2 år) gjorde ett försök att avancera i helgen. Hon kröp upp i mitt knä och frågade:
"Varför har du så fina ögon?"

Mina damer och herrar, vi har en delad ledning!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Sambon får passa sig så han inte halkar efter i komplimang-ligan ;-)

2008-11-04 @ 23:00:42
Postat av: Sambon

Jag har också jättefina ögon, faktiskt ! Ja, det tycker jag åtminstone själv minsann... så det så. Och förresten bryr jag mig inte, nej då. Det är insidan som räknas och det är viktigast nämligen. End of discussion !

mummel....

2008-11-04 @ 23:49:09
URL: http://softshell.blogg.se/
Postat av: comvidare

Snart så kommer du att få jobba betydligt mer för din framträdande position. Det är bara frågan om dagar innan jag är bortdömd som shoppingkompis. Där mamma åker ut, åker moster in.



Ps. Snygg ny layout! Ds.

2008-11-07 @ 22:45:04
URL: http://comvidare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0