En premiär, dagen till ära!

Sambon föreslog att vi skulle sondera husköparmarknaden. Jag har länge stretat emot med båda hälarna långt ner i asfalten, men jag gick tillslut med på att ta en titt. Med ena ögat. 

Efter lite letande på nätet hittade vi ett litet hus som verkade intressant - det var faktiskt så pass intressant att vi tillbringade förmiddagen på mitt livs första husvisning! Det måste ju ge en extra vuxenpoäng, eller åtminstone en halv. (Egentligen behöver jag verkligen inga fler eftersom jag redan är 38.8 år enligt vuxenpoängsstyrelsen )

Huset visade sig vara helt perfekt för oss, men jag kan inte låta bli att fascineras av spelet som försiggår mellan spekulanterna. Taktiken verkar vara att tuppa sig så mycket som möjligt och ge intryck av att man regelbundet tar sina morgondopp i pengabingen. Helst ska några skrämmas så till den grad att de inte ens går in i budgivningen. Vi hade t.ex. en dam som kom in i päls och hade ett ovanligt förfinat sätt. Ett äldre par kom till visningen i sin Jaguar x-type. En medelålders kvinna var mycket bestämd och tydlig med att hon i det närmaste ansåg köpet som redan avklarat. Och fler än ett par pratade om hur de ska inreda huset. Sen fanns även några par som tittade på de olika konkurrenterna med skrämd och flackande blick.

Själva tuppade vi oss bäst vi kunde och beslutade oss för att gå ut hårt.

Vi har redan lagt det första budet på huset.


Kommentarer
Postat av: comvidare

Skicka länk! Skicka länk! Skiiiiiicka läääänk!

2008-11-10 @ 21:15:33
URL: http://comvidare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0