Han kommer aldrig att sluta tjata...

Igår åkte den kära sambon iväg på del två av sin internatkurs. Kommer hem igen imorgon. Som av en slump tog budgivningen på huset ordentlig fart (från det minst sagt makliga tempo som hållits de senaste veckorna) just när det var i det närmaste omöjligt att få tag på sambon. Idag. Samtidigt trillade bilderna från fotograferingen in tillsammans med förslag på prospektet på denna lägenhet, som helst skulle godkännas direkt, om inte förr. Jo, och så är jag lite stressad för att hinna med allt med alla mina kurser, vilka inte har några problem med att fylla ut mitt schema.
Det är därför jag så sällan äter ketchup -  kan bli så mycket på en och samma gång..!

Jag har varit lite uppe i varv idag, har svårt att koncentrera mig på studierna. Det är olidligt spännande i slutet av en budgivning och motparten plötsligt bara gör en liten höjning. När det hände kände vi att vi fortfarande hade en chans. Att deras gräns kanske, kanske låg före vår ekonomiska gräns. Blev bekymrad igen när de fortsatte att höja och vi närmade oss den summa vi diskuterat som rimlig gräns. Men vet ni kära vänner? Vi vann budgivningen på huset! Sambon kommer aldrig att sluta tjata om att alla ska kalla honom för husbonn nu...

Mäklaren ringde och sa grattis, men jag har nog fortfarande inte fattat riktigt vad som hänt! Vi ska köpa hus! Ett alldeles underbart litet hus!

Hjääälp! Nu snurrar miljoners miljoner tankar i huvudet. Det ska skrivas kontrakt. Vad ska stå i kontraktet? När kan vi skriva under kontraktet? När ska vi flytta in? Vilka besiktningar är gjorda? Förhandla om bolåneräntor? Juridiska dokument mellan oss? Hur snart kan vi sälja denna lägenhet? Hinner vi med till sista visningen innan juluppehållet? Måste börja jobba igen. Kan lova att det roterar ganska bra i knoppen just nu!
 
Vi ska köpa hus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0