Jag åkte dit på en utmaning

Jag funderade på om jag skulle tillämpa selektiv syn och helt enkelt inte se att .en handfull vardagsrealism utmanat mig. Men, det visade sig att jag har lite för mycket tävlingsmänniska i mig för att det skulle gå vägen. Jag skyr alla typer av kedjebrev som pesten, men har jag blivit utmanad så har jag. Instruktionen är som följer:

*Länka till den som utmanat mig och sätt in dessa regler på min blogg.
*Berätta sju saker om mig själv, alldagliga som knasiga.
*Utmana sju stycken bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.

Här kommer alltså sju saker som ni kanske inte visste om mig:

1. Jag älskar att läsa böcker om tragiska levnadsöden, framförallt kvinnor som haft det riktigt eländigt. Det ger mig perspektiv på tillvaron och styrka genom att bevisa hur mycket en människa kan klara av.

2. Jag har kört av vägen, mitt på en raksträcka. (Jag var 15 år, det var vinter och halt och bilägaren drog i handbromsen)

3. Både hunden och min fästman införskaffades via nätet.

4. Jag har sett BBC:s filmatisering av Jane Austens "Stolthet och Fördom" åtminstone 15 gånger. Och tycker att den är lika bra varje gång. Jag kan alla repliker utantill.

5. Jag har aldrig fått parkeringsböter. Eller någon annan form av böter. Jag tycker nämligen att "man ska göra som dom säger", även om jag inte är särskilt bra på att följa hastighetsbegränsningarna...

6. När jag blir knasfull överfaller jag sambon och kittlar honom i timmar. Det brukar bli brottningsmatch tills all energi är slut och jag somnar innan huvudet landat på kudden. Han är måttligt road av attacken som brukar komma vid 2-3-tiden på natten.

7. Jag hade under en period 13 st zebrafinkar. Samtidigt. Det var kul till en början, men jag tröttnade ganska snart på att de skitade ner så mycket. De gick olika öden tillmötes, de flesta såldes, släpptes ut (av mamma) eller gavs bort. Ett par begravdes i potatislandet.


Jag bestämde mig för att vidga mina vyer så jag har letat reda på sju stackare (alla är helt nya bekantskaper) som härmed kan se sig som utmanade:

Lillasyster - en blogg om mitt liv, whatthefuckdotcom, antionettasofia, JessicaHelen, Världen enligt Ludwig, Tant Alexandra, Klura.

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej! Jag godtar din utmaning! Roligt btw^^

2008-11-05 @ 15:27:03
URL: http://lillasyster.bloggagratis.se
Postat av: whatthefuckdotcom

Tackar tackar jag älskar utmaningar men denna har jag redan gjort me jag gjorde den "nästan" igen endå... snurrigt... men jag är trött ;);)



Ha en finfin kväll

2008-11-05 @ 20:36:06
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Antionetta

Utmaningen är godtagen men eftersom jag är helt ny kan väl du länka till min sida??

Kram, Kram och ha en bra dag!!

2008-11-05 @ 21:27:52
URL: http://antionettasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0