Jubileum!

På denna dag, fast för tre år sedan, hade vi vår första dejt i ett höstruskigt Uppsala.

Jag kommer ihåg exakt hur, var och när vi möttes. Vad han gjorde när jag först såg honom. Vad han hade på sig. Var vi gick. Som vi skrattade. Hur besviken jag blev när han sa att han var tvungen att åka.

Jag kommer inte ihåg ett enda ord av vad vi sa under hela dejten.

Jag kommer ihåg hur jag smälte av hans fantastiska ögon och hur märkligt jag tyckte det var med en kille som vid 28 års ålder beställde varm choklad. Jag kommer ihåg hur han fångade mitt intresse från första stund och hur vi skrattade tills jag fick ont i magen.

Även om vi nu kanske främst firar förlovningsdagen (tills vi byter ut förlovningsdagen mot bröllopsdagen!) så är dagen då vi träffades för första gången alltid speciell!


Kommentarer
Postat av: comvidare

Gulligt! Grattis till er!

2008-11-24 @ 20:06:33
URL: http://comvidare.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Åhhh, vad mysigt! Grattis!!



Känner så väl igen det du skriver om. I lördags hade vi vårt "första-gången-vi-träffades"-jubileum. Jag kommer inte heller ihåg vad vi pratade om men minns alla bilder väldigt tydligt. Det är 6 år sedan nu :-)

2008-11-24 @ 20:55:15
Postat av: Veronica

Han kommer hem med sju rosa rosor, lyxiga praliner och en hjärtformad tesil. Vi hämtar hem sushi. Sen pratar vi om när vi först träffades och drömmer om framtiden. En måndagkväll i november kan definitivt vara tråkigare...

2008-11-25 @ 19:08:10
URL: http://softshell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0