Öppet köp

Vissa dagar är jag mer kvinnlig än andra dagar. Idag tog jag en titt i garderoben och kunde snabbt konstatera att jag inte har några kläder. Inga kläder som passar för det möte jag ska på i nästa vecka i alla fall. Och vips hittade jag en god anledning till att inte låta kontokortet rosta igen. Jag har nämligen hört att magnetremsan kan få en svårartad beläggning om man inte använder det tillräckligt ofta och det vore hemskt otrevligt med något läskigt kladd på mina kort. Jag vidtog genast lämpliga åtgärder.


Idag lärde jag mig att det är billigt att handla från provkollektioner på en outlet och att det inte är billigt att ha beslutsångest över vilken jacka jag ska köpa.

Efter att ha provat de två utvalda jackorna flera gånger i butiken och sen flera gånger till i provhytten (var tvungen att gömma mig efter ett tag för att slippa bli generad över det eviga jackbytandet) kom jag på en strålande idé: Om jag köper båda jackorna, kan jag lämna tillbaka den ena när jag bestämt mig. Fiffigt! Ovanligt listigt.

Eller, det hade varit listigt om det inte vore så att jag aldrig lämnar tillbaka något som jag köpt. Så fort jag kom hem vaknade jag ur mitt shoppingrus och insåg att jag just köpt två vinterjackor.

Oups!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0