Osmidig snubbe

Det ringer en man för att rekrytera mig till ett styrelseuppdrag och det var för inget mindre än (håll i er nu, för det här är spännande...) - fackets lokala förening. Bara det är illa nog. Det är nämligen ett uppdrag som ingen vill ha, vilket snubben från valberedningen mycket inspirerande och uppmuntrande upplyser mig om.

Han inleder storstilat med att vräka ur sig: "Jag vet att du är mammaledig..."

Jaha du. Och du trodde att du skulle kunna värva mig till ett uppdrag? Lycka till.

Han hade inte kunnat rädda situationen vad han än sagt efter sin inledande mening. För det första vet jag vid 28 års ålder fortfarande inte vad den där biologiska klockan som alla pratar om är för något och om den verkligen delas ut till alla. För det andra avslöjar han sig som fördomsfull genom att ta för givet att enda anledningen till att jag inte finns på min tjänst är att jag producerat ungar. Och för det tredje så är det klokt att ha åtminstone grundläggande fakta om man försöker rekrytera någon till ett uppdrag.

Han fick helt enkelt ta sin smidighet och ringa någon annan.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men vad var egentligen det säljande argumentet då?



Han kanske borde gå en säljkurs? ;-)

2008-11-06 @ 17:47:56
Postat av: Inger

Snacka om att trampa i klaverat. Ett gott skratt fick jag i alla fall, tack för det.

2008-11-06 @ 19:31:14
Postat av: Nisse (numera herr Hoff)

Kul att läsa om vad du har för dig. Härligt att livet verkar bra. Är själv föräldraledig - kanon!

2008-11-07 @ 14:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0