Traditionella roller?

Minusgrader utomhus = dags för vintersulor på bilen. I vanlig ordning fördelades de tuffa verktygen och städutrustningen mellan sambon och mig. Vad ska jag säga - rollerna är cementerade sedan långt innan han blev delägare av bilen. Är det tradition så är det.

Sambon sköter dammsugaren och jag byter däcken.

Han brukar i och för sig muttra något om det omanliga i att befinna sig på en brandstation bland alla muskulösa och händiga karlar och låta tjejen sköta däckbytet, men det lyssnar jag inte så mycket på. Han har ju faktiskt redan flexat inför brandkillarna genom att klättra upp i ett rep, endast med hjälp av armkraft, så manlighetsriterna är avklarade. Alltså återstår bara att fördela uppgifterna på bästa sätt och eftersom jag använder mutterdragaren oftare än jag använder dammsugaren...


(Ja, de andra grabbarna var också tvungna att klättra i det där repet eftersom han gjort det...)

Kommentarer
Postat av: comvidare

Och var var jag?

2008-11-03 @ 21:03:17
URL: http://comvidare.blogspot.com
Postat av: comvidare

Och var var jag?

2008-11-03 @ 21:06:40
URL: http://comvidare.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Hahaha, så himla typiskt karlar (med repet menar jag alltså) :-D

2008-11-03 @ 22:21:41
Postat av: Sambon

Vet inte faktiskt, men en del av dem skulle just träna, insmorda i olja från topp till tå, endast iförda stövlar och hjälm. Inte mycket att se tycker jag. Muskler är inte allt. Nä... just det ! Det finns många fina, lite feta, inte så utseendefixerade killar med mycket mera spännande jobb. En del bor hos sin mamma men de är åtminstone sig själva och det är fint ! Brandmän, nej, du missade ingenting utom möjligen då de nakna gled ner för den där stången en efter en för att åka ut och rädda livet på en massa människor i brinnande hus. Som sagt, överreklamerade...

2008-11-03 @ 22:23:46
URL: http://softshell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0