Upptäckt vid frukostbordet

Dagens frukost var så chockerande att jag inte hämtade mig förrän långt senare. 

Svärmors sylt är så god att det är sträng ransonering på den här hemma. Att använda den som vanlig vardagssylt är absolut förbjudet, den är endast vid högtidliga tillfällen som vi tar fram den ur frysen. Ett sådant tillfälle är när vi gör hemmagjord glass, den är nämligen perfekt som smaksättare.

Imorse upptäckte jag till min fasa att det utan min kännedom varit en strykande åtgång på svärmors oslagbara hallonsylt. Jag fick dessutom med egna ögon se sambon hälla stora mängder ovispad grädde på gröten! På gröten! Jag hade precis vant mig vid att han alltid har en väldig massa grädde på pannkakorna... Eländes elände! 

Det enda av hans frukost som inte var direkt hälsovådligt var ägget - som han inte orkade äta upp...
Jag har fått i uppdrag att vara hans personliga hälso- och fitnesscoach och så gör han något sånt här! Ack och ve, vad ska jag ta mig till?!?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte konstigt att han hade svårt att komma upp på klättringen....

2008-11-23 @ 21:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0