Vanligt hyfs, någon?

Vi har informerat här i bostadsrätten om att vi börjat titta på hus och därför kanske flyttar snart. Detta är vad vi fick till svar: "Trist att ni flyttar, men jag förstår. Ska man bilda familj och så där blir det ju för trångt i längden."

Jaså det ska vi?

Från en annan kvinna i huset fick vi kommentaren: "Ja, det börjar ju bli dags..."

Jag avbröt henne fortare än kvickt. Vad är det med folk och att klampa in på ett så privat område!? Om jag fått en krona för varje gång någon sagt åt mig att jag ska skaffa barn skulle vi vunnit budgivningen på huset för länge sedan! Det beslutet är mitt. Ingen annans. Min sambo fattar sitt eget beslut - vilket, som tur är, överensstämmer med min syn på saken!

Det finns massor av anledningar till att inte gå på som en hel elefanthjord in i någon annans sängkammare. Vanligt hyfs är en av dem. Risken att såra någon är en annan. Låt oss få behålla vår dörr till sovrummet stängd - utan att valfri nyfiken kliver in och undrar vad vi har för oss därinne!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Man kan ju ha "fuffens" för sig i sängkammaren utan att det blir bebisar av det med. ;-)



Och man kan vilja flytta till hus utan att planera för familj också! Det finns ju nämligen en och annan extra anledning till att man vill ha hus :-P



Ni får stålsätta er helt enkelt och inte ta åt er. Folk kan inte låta bli att fråga sånt som man anser som självklart. Det skulle ju lika gärna kunna vara så att någon väldigt gärna vill ha barn men inte lyckas. Dessa fågor kan vara lika sårande för dem... Beväpna er istället med lite motfrågor som kanske får dessa människor att tänka på sina frågor. Typ "och varför tror du det?", "vad menar du nu?" eller helt enkelt bara "jaså?" i en frågande ton.

2008-11-27 @ 18:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0