Apropå mindre lyckade drag

Gårdagens hårtoning, som inte blev riktigt som planerad, får mig osökt att tänka på när jag var i 14-årsåldern och skulle på fest tillsammans med ett par av tjejerna i byn. Vi inledde såklart hemma hos den tjej som var ensam hemma. Då kunde vi ju nämligen ostört provsmaka hennes föräldrars hemmagjorda, ej ännu färdigjästa, maskrosvin. Det var det äckligaste jag någonsin druckit, men vi lyckades ändå få i oss en hel del. (Det är lite imponerande eftersom det 14 år senare fortfarande är det äckligaste jag någonsin fått i mig, frivilligt.) Nästa icke så fiffiga idé var att vi skulle färga slingor i håret. Med grön karamellfärg.

Jag hade gröna slingor i mitt blonda hår i flera månader efter det genidraget.


(bild: wikipedia)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jo tack jag är galen i både serien och filmen, har

dock inte investerat i en shoebox..än. Men det kommer.

Köpte hårfärg idag föresten, blir dock inga gröna slingor för mig ;)

2008-10-27 @ 15:32:04
URL: http://charliecheez.blogg.se/
Postat av: Inger

Om det var maskrosvinet i min källare så är jag imponerad att ni klarade av att dricka det för när jag väl skulle testa det så slängdes samtliga flaskor pga lukten :-)

2008-10-27 @ 15:32:22
Postat av: Veronica

Ur din källare stal jag bara ett par flaskor av den hemmabryggda likören. Häggbärslikör om jag inte minns fel och den var inte helt tokig. Inte så illa som Ohlssons ej färdiga maskrosvin i alla fall!

2008-10-27 @ 16:05:28
URL: http://softshell.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Vilken kulpr blev det denna gång då? Nåt åt det gröna hållet eller? :-)

2008-10-27 @ 19:31:16
Postat av: Veronica

Inga gröna nyanser denna gång. Tack och lov!

Blondinen har blivit brunett, men jag kan inte påstå att det är så mycket "caffè latte"...

2008-10-27 @ 21:10:07
URL: http://softshell.blogg.se/
Postat av: Inger

De resterande 3 flaskorna härligt mörkröda häggbärslikören hade mannen och jag tänkt njuta av i små doser en lördag för några veckor sedan. Vi njöt i 2 sekunder innan smaken äcklade oss, och flaskorna hamnade upp och ner i slasken. Kan det bero på ett antal flyttar? Vad har jag lärt mig? Sluta tillverka likör?? Nja, det är ju ganska kul att leka likör-doer

2008-10-28 @ 19:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0