Dagens tips

Jag är en rutinerad prova-på-prenumerant. Det brukar vara rätt förmånligt och så får man alltid någon halvdassig premie på köpet som t.ex. en plastig bebisrosa pulsklocka som slutar fungera om det råkar komma några stackars regndroppar på den. 

När erbjudandet gått ut förhandlar förlagen gärna för att få behålla dig. I alla fall om du försöker avsluta prenumerationen. Varje gång jag ska säga upp en tidning får jag höra att "du har möjlighet att få ett lägre pris än du betalar idag". Ringer jag inte får jag som en glad idiot betala vad tidningen kostar i butik. Om jag däremot säger att jag inte vill vara kvar som prenumerant så kan det lätt bli halva priset. Eller ännu bättre.

Hot kan med andra ord vara lönsamt. Hot om uppsägning alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0