Nostalgi vid köksbordet

Anna Skipper, dietister, näringsfysiologer, tandläkare och alla andra inom må-bra-kategorin skulle slita sitt hår i vild förtvivlan, jag skulle bli portad, utestängd, vräkt och avstjälpt på en öde ö. Ingen förlåtelse inom överskådlig framtid.
Men, det händer ändå att jag återgår till min barndoms favorit; Rostat bröd med smör och sirap. Kroppen får en sockerchock som varar i flera dar och kroppen gråter innerst inne eftersom det inte finns någonting i måltiden som den egentligen har någon nytta av. Det i brödet som kunde varit till nytta brändes bort i brödrosten, kvar är bara socker och fett.

Synden är söt. Bokstavligt talat.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Den klassikern hade jag glömt bort. Kommer du ihåg vem som började?

2008-10-26 @ 22:28:00
URL: http://comvidare.blogspot.com
Postat av: sambon

Nått sött efter maten är bra för matsmältningen var det någon som sa....

2008-10-26 @ 22:34:17
Postat av: Veronica

Jag har med all säkerhet ärvt vanan från någon av er storasystrar. Kanske kom idén från farmor som ju hade sirap på ormgröten?

2008-10-27 @ 14:38:05
Postat av: Cecilia

Åhhh, vad gott det var - det minns jag så väl! Jag vet att jag (och Jessica) ofta gjorde denna klassiker hemma, men nu var det många år sen sist. Kanske man ska återuppliva det? :-)

2008-10-27 @ 19:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0