Omförhandling

När jag hade två timmars pendling om dagen och sambon sex minuter förhandlade vi om hushållsuppgifterna. I grova drag lagar jag maten och han gör resten. Att jag pluggat hemifrån i tio månader nu har inte varit anledning att omförhandla. Jag har ju haft det bra som jag haft det, med en sugardaddy som inte bara försörjt mig utan också skött underhållet i lägenheten, tvätt och allt annat.

Problemet är att det är oroväckande tomt i kylskåpet numera och handelslistan blir bara längre och längre. Ingenting händer. Jag väntar ett par dagar. Fortfarande händer inget. Hur är det tänkt att jag ska kunna laga mat om det inte finns något att laga av?!? Skärpning!

Då slog det mig. Att handla är min uppgift numera.

Aj då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0