På bolaget

Inför fredagens tjejkväll gjorde jag ett besök på bolaget.

"Jo, jag skulle vilja ha tips om ett bra vitt vin till musslor."

Jag kunde inte bli mer förvånad när herr systembolag, en man i medelåldern, sträcker båda armarna rakt upp i luften och gastar: JA!! ÄNTLIGEN!!!

När vi går iväg mot hyllan känner jag mig skapligt överraskad över att träffa på en man som helt uppenbart är så passionerad angående sitt jobb. Halvvägs, mitt i hans hoppande och studsande steg, vänder han sig om och frågar exalterat om det händelsevis även är vininkokta musslor?

På det jakande svaret blir han så till sig att han kastar sig fram till hyllan och rycker fram en flaska L chardonnay. Han sade sig ha väntat länge på detta ögonblick. Jag tog två flaskor.



Givetvis hade han rätt, det blev helt perfekt. Men ännu roligare är det att möta någon som verkligen brinner för att göra det lilla extra för någon annan.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag ler! Med hela ansiktet! Tack Herr Systembolag!

2008-10-10 @ 08:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0