Praktiskt nykterhetstest

Av herrn som aldrig blir full fick jag lära mig ett fiffigt nykterhetstest i helgen. Den förmodat onyktre personen ska med blicken följa ett finger till ögats ytterläge. Om ögat rycker i ytterläget är personen full.

Wikipedia säger: "Nystagmus är också ett normalt fenomen vid större påfrestningar av syn- och balanssinnena." Tja, det verkar stämma!

Testet visade sig fungera alldeles utmärkt på herr "jag blir aldrig full". Han räknade nog kallt med att omedelbart bli friad från alla anklagelser och misstankar genom detta test, men icke. När inte det fungerade lovade han att förneka i sten att händelsen någonsin inträffat och gjorde upprepade påpekaden om att jag inte har några som helst bevis på att han inte skulle varit nykter vid det aktuella tillfället. Nåväl, det får väl i vanlig ordning handla om vem som är mest trovärdig i frågan. Så, är det jag eller sambon?


Kommentarer
Postat av: C

Hehe, nog tror jag att han blir glad i hatten ibland även om han inte törs erkänna det. Jag röstar på dig! :-)

2008-10-15 @ 17:22:45
Postat av: Sambon

Lögn och förbannad dikt, rakt igenom. Ont förtal helt enkelt !

Berusad, det blir ju bara.... folk som har lätt för att bli fulla. Så det så.

Inte jag inte !

2008-10-15 @ 19:48:17
Postat av: Cecilia

Folk som har svårt för att bli fulla behöver bara dricka lite mer... men till slut går det med! ;-)

2008-10-16 @ 17:45:41
Postat av: Vitamin & alkoholinstitutet i Sweiz

Nej. Det är en felaktig slutsats. Det styrks av empirisk forskning att det finns ett litet fåtal riktigt, riktigt tuffa karlar som faktiskt inte blir berusade överhuvudtaget. Att ett flertal av dem härhör från landets södra delar torde bero på den kraftiga och näringsriktiga kost som en bördig landsände kan frambringa.

2008-10-16 @ 22:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0