Självplågning, del två

Jag hade inbillat mig att det lilla träningsuppehållet sedan en och en halv månad tillbaka inte skulle haft någon märkbar påverkan på formen. Jag trodde också på tomten när jag var liten.

I dag var dagen d - som i "dags att få fart på den där förslappade röven igen". 

Efter drygt sju år som hundägare har jag kommit på att jag varje vecka kan byta ut ett par av Kennys längre promenader mot löprundor. Det tar ungefär lika lång tid och så får vi båda lite mer motion. Min hjärna är lika snabb som förmiddagens runda var.

Eftersom det regnade var det inte särskilt många som behövde se eländet. Jag önskar att jag kunde säga att jag struttade iväg med lätta och spänstiga löpsteg. Tänk er istället någon som framåtlutad, långsamt, stapplar fram längs promenaden med tunga, tunga, krokiga ben. Under hela rundan funderade jag stillsamt på var mina muskler blivit av och varför de inte förvarnade mig om att de tänkte försvinna. Jag tänkte också på hur ont i kroppen jag kommer att ha de närmaste dagarna. Min enda tröst där i regnet var att jag nu ligger ett träningspass före sambon. Undrar om jag ska berätta för honom att kampen är igång eller om jag ska försöka mygla mig till ett försprång?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Mygla, mygla, mygla.



Dottern berättade att hon tyckte om den yngre mostern bättre. Jag frågade förvånat varför. "Därför att hon har en polis" blev svaret. Så mygla till dig ett bra försprång du! Han sitter uppenbarligen inne med andra typer av försprång.

2008-10-28 @ 21:16:38
URL: http://comvidare.blogspot.com
Postat av: Sambon

Klyftig dotter !



Osedvanligt begåvad och insiktsfull, vilken människokännedom och strålande känsla för yrkesrelaterad kvalitetssäkring. Fullständigt lysande och väl övervägda synpunkter. Jag har numera en favoritsambosysterdotter (om det är ett vedertaget begrepp...) ! :-)

2008-10-28 @ 22:35:34
Postat av: Veronica

Den där tjejen vet minsann hur hon ska samla pluspoäng! Först jämför hon mig med miss universum och sedan berömmer hon mitt omdöme. Hon kommer att gå långt den donnan!

2008-10-29 @ 21:14:54
URL: http://softshell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0