Studietips

När något blir riktigt tråkigt är det bra att byta perspektiv. Det kan nämligen bli så att man inser att det som först kändes dödstrist i själva verket är helt ok.

Sambon hade inte suttit framför en av friluftskursböckerna särskilt länge innan han började sucka och stöna högljutt, det var tydligen bland det tråkigaste han läst på år och dar. Jag föreslog ett byte med min bok: Analys i flera variabler. Först verkade han tycka att det knappast kunde bli någon större försämring, men efter en titt i boken blev han som paralyserad och fick något skrämt i blicken; Ta bort den innan jag kräks!
Efter det såg han rätt nöjd ut med sin bok.

Undrar just hur nöjd jag ska vara? Och vilken bok jag skulle behöva bläddra i för att föredra matematiken?

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag föreslår kvantfysik till exempel...

2008-10-14 @ 20:14:09
Postat av: Cecilia

Jag har ett par exemlar av de böckerna om du vill låna som motivation nån gång? :-P

2008-10-14 @ 20:15:05
Postat av: Veronica

Kvantfysik låter onekligen spännande! Vill minnas att det var en av dina absoluta favoritkurser! =)

2008-10-14 @ 21:54:25
URL: http://softshell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Japp, det var det minsann. Kommer aldrig att glömma de ändlösa timmarnas räkning för att lyckas med inlämningsuppgifterna i tid. Boken har jag aldrig öppnat igen efter det...

2008-10-15 @ 17:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0