Teknikfreak

Ok, vi är mer hemma på ett fjäll än i en teknikbutik. Men ibland går det inte att komma undan. Vi hade dragit oss så länge det bara gick, men till slut fick vi ta det stora steget att investera i lite ny elektronik. Personaldatorn ville vi inte köpa loss, så vi behövde en ny burk. Efter att ha konsulterat it-supporten (syrrans man) hittade vi (han) en bärbar historia som kunde passa. Allt väl så långt. Datorn anlände dagen efter och började eländet.



Vi kom på att finessen med en bärbar dator är att den är just bärbar. Alltså behövde vi en trådlös multifunktionsskrivare. Och en router. Och en trådlös mus. Och en ny mobil. (Kunde inte hejda mig...) Efter att ha blivit fullständigt bortkollrade i butiken kom vi därifrån med en mängd paket.

Nästa steg var att alla dessa prylar skulle kopplas ihop. Utan att kopplas ihop. Enligt instruktionerna skulle det vara jättelätt. Jag tycker inte att det var så enkelt att "åtgärda problemet" när den enda informationen jag fick var att "ett fel uppstod". Men eftersom det tydligen ska vara enkelt kan jag ju bara inte ge mig. Eller be om hjälp.

Sambon fick mig att släppa datorn någon gång igår natt, till förmån för sängen. Men idag vann den makalöst envisa tjurskallen över tekniken. Det fungerar! Prisa alla högre makter! Det lyckades! Jag har inte bara intallerat ett antal program, utan kan också surfa trådlöst och skriva ut trådlöst.

Nu undrar jag bara om jag ska våga flytta prylarna dit de ska vara eller om det är säkrast att låta allt stå, nu när de äntligen fungerar...!?

Kommentarer
Postat av: Sambon

Du är ju ett geni ålskling ! Puss på dig !

...var är mina spel förresten...?

2008-10-26 @ 22:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0