Att flytta berg?

En personalkonsult sa till mig för inte så länge sedan att om jag verkligen vill så kan jag flytta berg. Och kanske ligger det något i det hon sa. Att jag är envis kan nog de flesta som känner mig skriva under på - om jag bestämt mig så har jag.

Redan rektor och studierektor på min högstadieskola fick skrämselhicka varje gång de såg mig stövla in i lärarrummet. Den ena hämtade alltid den andre innan jag fick säga vad jag ville ha sagt. (Det blev bl.a. en ny, mer avancerad klass, i engelska och storstädning av samtliga skolbussar. Och jag satt inte ens med i elevrådet.)



Jag önskar att det var lite lättare att plocka fram den där riktiga beslutsamheten. Att det var så enkelt som att trycka på en liten knapp eller lägga en beställning så var det klart.

Det har gått tungt med pluggandet till den sista mattetentan. Det är svårt för mig att sitta disciplinerat med något som är så tråkigt att klockorna stannar. Men, hur enastående trist det än är så ska den bort! Och när den är klar är det bara för mig att begära ut min examen. Alltså, spotta i nävarna och pannbenet främst. Det är en månad kvar till nästa tentatillfälle. Nu viker jag undan luggen och borrar ner huvudet - här ska räknas tills hjärnan glöder!

Kommentarer
Postat av: Matte-coachen

Och hur tråkigt är det inte att ha den där rackarns tentan kvar då?? ;-)

Nä, nu är det inge undanflykter längre, varje förmiddag 3 timmar matte och därmed basta!!

2008-09-22 @ 21:47:37
Postat av: Softshell

Det blir faktiskt oftast mer än tre timmar matte om dagen nu. Idag blev det nog fem!

2008-09-24 @ 23:36:08
Postat av: Matte-coachen

Lysande! Duktig elev! Behövs special-coachning på plats kontaka ovanstående stöd-coach :-)

2008-09-25 @ 20:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0