Vad gör föräldrarna???

Ni har alla hört historien som upprepar sig gång på gång. Berättelsen om den snälla, roliga och omtyckta killen som blir brutalt nedslagen av ett gäng. Ett gäng som misshandlar honom sönder och samman bara för att det är kul. För skojs skull.

Denna gång är den misshandlade killen någon som vi känner och tycker om. Han skulle hem mitt i natten tillsammans med en vän. Vännen blev också misshandlad. Så pass illa att de tappade medvetandet.

Jag blir så arg att det kokar. Jag skulle vilja vräka ur mig en lång harang med svordomar och andra mindre lämpliga kraftuttryck. Men det hjälper inte dem. Jag kan bara hålla tummarna för att de återhämtar sig helt och hållet.

Vad jag däremot bra gärna vilja veta är vad föräldrarna till dessa misshandlande svin håller på med? Och vad har de hållit på med under alla dessa år fram tills deras unge börjar slå och sparka ner folk???
Är man inte beredd att ta ansvar för ett barn under hela dess uppväxt och se till att detta barn bland annat får sunda värderingar finns ett par jättebra metoder att ta till: 
Knip igen benen och håll snoppen i styr!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Fy vad tråkigt, det meningslösa våldet tar liksom aldrig slut. Det finns ju inga lämplighetstester för blivande föräldrar men i såna här fall börjar man ju undra om det inte skulle behövas ändå. Vad tror de att deras barn gör ute på nätterna egentligen?

2008-09-21 @ 21:55:47
Postat av: Softshell

Har fått veta att efter att killarna slagits medvetslösa fortsatte de sjuka, sjuka människorna att sparka och slå dem i ytterligare trettio minuter. Ända tills polisen kom.



Hur kan någon göra så mot en annan människa?

2008-09-22 @ 16:22:44
URL: http://softshell.blogg.se/
Postat av: Cecilia

30 minuter???? Lever de fortfarande? :-(

2008-09-22 @ 21:46:08
Postat av: Softshell

Jo, de lever och har lämnat sjukhuset. De har klarat sig rätt bra under omständigheterna, tydligen hade idioterna inriktat sig på att sparka på benen.

2008-09-24 @ 23:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0