Ack gamla skåne

Ok, det här trodde jag aldrig att jag skulle säga. Jag kommer att förneka det i sten om någon försöker vända det emot mig, men jag längtar tillbaka till skåne.

Hela påskhelgen tillbringades i kjol och linne under klarblå himmel och strålande sol. Sen kom vi hem igen och fick leta rätt på dunjackan, fingervantarna och den stickade mössan igen.

Att springa i hellånga tights i skåne var olidligt varmt. På rundan här hemma ångrade jag bittert att inte fingervantarna fick följa med.

Nordtyskland har sina fördelar. Trots allt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åk tillbaka till skåne i januari och se om du fortfarande saknar det? ;-)



PS. Det var faktiskt sommarväder även i Stockholm i påskas! Så det så! :-P

2009-04-17 @ 18:43:45
Postat av: Veronica

En januaridag i skåne? Nja, jag tror jag avstår. Frös häcken av mig under mina fem år i betornas förlovade land...

2009-04-19 @ 21:08:20
URL: http://softshell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0