Äpplet och trädet

Svärfar är väl kanske inte sådär klassiskt romantisk att svärmor tindrar med ögonen och slår knut på sig själv av ren hänförelse. Han har en något mer praktisk syn på presenter. Det ska vara något man behöver. Som bilvårdsprodukter. Eller en skottkärra. Visserligen en så stor och tung skottkärra att svärmor inte orkar med den, men ändå.

Den av deras tre söner som bor under samma tak som mig kom häromdagen hem med vad han kallade en "kärleksgåva". Han såg ovanligt nöjd ut och höll händerna bakom ryggen, sådär som han brukar göra när han kommer hem med en romantisk present. Sen höll han fram:


Ett järnspett.


Tja, vad ska jag säga? Nu är det väl slut på blommor och bling-bling. Jag får nog en motorsåg i födelsedagspresent och en burk bilvax i julklapp...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får väl försöka se det som om han spettar ihop er, fast en blomma då och då är ju aldrig fel. Funderar själv på när jag fick en blomma sist. Just nu handlar han bara dräneringsgrejer. Ändå så har vi ju ej varit gifta ett år än. Mystiskt

m

2009-04-09 @ 16:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0